.

Sortida Granera - 03.04.11 - a les 7:45 en la rotonda de Castellar


.

Brugeura -Coll de Jou -Ogassa

viernes, 29 de octubre de 2010












dijous 28 d'Octubre , fa un dia assolellat i tinc festa a la feina,,,cap a Ripoll a passejar que farà un gran dia.
Allà m'hi planto passades les 10 h del matí , tinc tot el dia ,cap pressa.Començo a pedalar cap a Ribes de Freser i de seguit enfilo cap a Campelles, però a mitja pujada agafo el trencall a l'esquerra cap El Baell,on no he estat mai abans ,poble tranquil i preció amb grans vistes del TAGA,veig que la crta s'acaba però segueix una pista encimentada amb indicadors de Campelles..doncs a veure com és...paisatges d'alta muntanya als voltants i rampes molt suaus.Ja a CAmpelles baixada cap a RIbes i feina al davant , 5kms de dura pujada a Bruguera on m'espera la perla del dia la pista encimentada al Coll de Jou i Ogassa,,,rampes constants al 10% durant uns 4/5 kms ,es poden fer sense massa problemes si el ritme es calmat,,quan la pista surt del bosc el paisatge de cims com el TAGA al davant dominen el cel.El contrast amb els tons ocres dels boscos del Ripollès es preciós i la temperatura a quasi 1700 m es agradable.
La baixada cap a Ogassa es molt pestosa perque el ciment es molt irregular i no es pot agafar velocitat perque vibra tot ,i es fa llarg arrivar a Ogassa.Sense badar segueixo cap a St Joan Abadesses on m'espera el coll de Santigosa, molt suau al principi pero al final hi ha 4 kms al 6% que s'enganxen,Un cop dalt entres en una fageda multicolor preciosa i de seguida trobo la crta de Coll de Canes ,i avall cap a Olot.

Per la Vall de Bianya busco finalment el coll de Capsacosta , crta de tots coneguda per la marxa Terra de REmences i on no vaig trobar cap cotxe tampoc .quina tranquilitat no hi ha ni boletaires

La part final abans de baixar a St Pau de Seguries es d'un contrast de colors tipic de la tardor, em falta temps per fer fotos ,pero ara ja nomes em queda rodar per la vall del Ter cap a Ripoll

TOTAL : 125 kms ,2.339 m de desnivell i mes de 5 hores pedalant,, i més que n'hauria estat per gust .

la propera l'Obeservatori del MOTSEC d'ARES.
JOSEP

0 comentarios: